Behandlingsformer

Alle Privatklinikken Københavns behandlinger foregår i dialog med og respekt for klienten.

Massage kan nedsætte stress i kroppen og er godt for både din fysiske og mentale balance.

Massage kan nedsætte stressniveauet i kroppen, og derfor oplever langt de fleste mennesker, at en behandling har en mærkbar og meget positiv effekt for både det fysiske velvære og den mentale balance.

Hovedpine, stress, musearm, skulder- og rygsmerter og spændinger i nakken kan lindres med massage, og mange oplever ligefrem, at massagen fjerner symptomerne og dermed problemet.

Massage og berøring stimulerer kroppens produktion af hormonet oxytocin og kan virke afslappende og smertelindrende. Massage giver dig god kontakt til din krop, ligesom det virker mentalt afslappende. Massage giver ingen bivirkninger.

Dybdemassage er velegnet til smertelindring og behandling af muskelspændinger i hele kroppen samt til at forkorte restitutionstiden efter muskelskader. Dybdemassage fokuserer med dybe tryk og greb på at løsne blokeringer i kroppen og i infiltreret muskulatur. Behandleren bruger dybe tryk og triggerpunkter til at arbejde i grænseområdet af smertetærsklen, hvor åndedrættet har en væsentlig indflydelse og dermed oplever man som klient at have en kontrolfaktor undervejs og selv kunne styre sin egen afspænding og modtagelse.

Afspændingsmassage. Nedsætter musklernes spændingsniveau og virker mod muskelsmerter, stress, søvnproblemer, uro, hovedpine og kæbespændinger.  En blid og langsom massage, hvor du oplever at slappe af og give slip. Massagen giver både mental ro og afslapning i hele kroppen.

Sportsmassage. Træner du op til et marathon, triatlon eller anden større sportslig præstation? Sportsmassage hjælpe dig til at opnå den udholdenhed og den kortere restitutionstid, du gerne vil. Massagen medfører øget blodgennemstrømning og dermed udvaskning af affaldsstoffer.

Skadesbehandling. Døjer du stadig med eftervirkningerne eksempelvis en fibersprængning, en frossen skulder eller en diskusprolaps? Denne behandling afhjælper de muskelsmerter, der oftest hører til problematikken og du får en indgående vejledning i, hvordan du kan bedre din aktuelle situation.